Bon Energetyczny - kończy się termin na złożenie wniosku

Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Kuźni Raciborskiej przypomina, że wnioski o Bon Energetyczny można składać tylko do dnia 30.09.2024 r. Wnioski złożone po tym terminie pozostaną bez rozpoznania.

Przypominamy:

Bon energetyczny jest świadczeniem pieniężnym przysługującym jednorazowo gospodarstwu domowemu, w którym przeciętny miesięczny dochód za 2023 r. nie przekraczał kwoty:

  • 2500 zł – dla gospodarstwa domowego jednoosobowego,
  • 1700 zł na osobę – dla gospodarstwa domowego wieloosobowego.

W przypadku przekroczenia kryterium dochodowego bon energetyczny przysługuje w wysokości różnicy między kwotą bonu energetycznego a kwotą, o którą został przekroczony przeciętny dochód za 2023 r. na osobę (nie niższej jednak niż 20 zł).

Bon energetyczny przysługuje za okres od 1 lipca 2024 roku do 31 grudnia 2024 r., a jego wysokość jest zależna od wielkości gospodarstwa domowego, jak i od jego głównego źródła ogrzewania.

Wysokość bonu energetycznego:

  • gospodarstwo domowe 1-osobowe – 300 zł / 600 zł*
  • gospodarstwo domowe 2- i 3-osobowe – 400 zł / 800 zł*
  • gospodarstwo domowe 4- i 5-osobowe – 500 zł / 1000 zł*
  • gospodarstwo domowe 6- i więcej osobowe 600 zł / 1200 zł*

* Wyższa kwota dotyczy gospodarstw domowych, których główne źródło ogrzewania jest zasilane energią elektryczną (pompa ciepła, ogrzewanie elektryczne/bojler elektryczny) i jest wpisane lub zgłoszone do centralnej ewidencji emisyjności budynków do dnia 1 kwietnia 2024 roku, albo po tym dniu – w przypadku głównych źródeł ogrzewania zgłoszonych lub wpisanych po raz pierwszy do centralnej ewidencji emisyjności budynków.

Wniosek o wypłatę bonu energetycznego składa się w terminie od 1 sierpnia 2024 r. do 30 września 2024 r. Wniosek złożony po wskazanym terminie pozostawia się bez rozpoznania.
Wnioski należy złożyć w siedzibie Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Kuźni Raciborskiej przy ulicy Jagodowej 15 od poniedziałku do piątku w godzinach od 7.00 do 15.00.

Wniosek o wypłatę bonu energetycznego rozpatruje się w terminie 60 dni od dnia jego prawidłowego złożenia.

Informacja o przyznaniu bonu energetycznego jest przekazywana na adres poczty elektronicznej wskazany przez wnioskodawcę we wniosku o wypłatę bonu energetycznego. W przypadku niewskazania adresu poczty elektronicznej we wniosku, istnieje możliwości odebrania informacji
o przyznaniu bonu energetycznego w siedzibie tutejszego Ośrodka.

Wnioskodawca może jednorazowo wystąpić o korektę wysokości przyznanego bonu energetycznego w terminie 14 dni od dnia otrzymania tego bonu.

WAŻNE: W przypadku złożenia wniosku o wypłatę bonu energetycznego za pomocą środków
komunikacji elektronicznej wniosek ten opatruje się kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym albo podpisem osobistym.

Podstawa prawna: ustawa z dnia 23 maja 2024 r. o bonie energetycznym oraz o zmianie niektórych ustaw w celu ograniczenia cen energii elektrycznej, gazu ziemnego i ciepła systemowego

Wskazówki: Jak podpisać dokument podpisem zaufanym.

  1. Przygotuj dokument PDF (plik), który chcesz podpisać.
  2. Kliknij przycisk Podpisz lub sprawdź dokument PDF.
  3. Dodaj z dysku lokalnego dokument PDF (plik) – kliknij Wybierz dokument z dysku albo przeciągnij plik myszką.
  4. Po poprawnym dodaniu dokumentu, kliknij przycisk Podpisz.
  5. Gdy otworzy się strona profilu zaufanego, zaloguj się na swoje konto (jeżeli twój profil zaufany był założony przez bankowość elektroniczną, przy logowaniu wybierz logotyp swojego banku).
  6. Kliknij Podpisz podpisem zaufanym i postępuj zgodnie z komunikatami na ekranie.
  7. Wskaż miejsce, w którym chcesz przystawić stempel (to jest graficzne odwzorowanie twojego podpisu).
  8. System wygeneruje nowy plik PDF, w którym zawarty będzie twój podpis.
  9. Kliknij Pobierz, aby zapisać podpisany dokument PDF na dysku lokalnym.

 

WAŻNE: podpisany elektronicznie musi być zarówno list do MOPS (pismo ogólne) jak i załącznik do tego listu (wniosek o wypłatę bonu energetycznego).

Podpisanie pliku za pomocą profilu zaufanego możliwe jest poprzez stronę:
https://www.gov.pl/web/gov/podpisz-dokument-elektronicznie-wykorzystaj-podpis-zaufany/

Wysłanie pisma ogólnego na skrzynkę ePuap tutejszego Ośrodka możliwe jest poprzez stronę:
https://www.gov.pl./web/gov/wyślij-pismo-ogolne.

Wniosek do pobrania:
Wniosek o wypłatę Bonu energetycznego