Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Kuźni Raciborskiej przypomina, że wnioski o Bon Energetyczny można składać tylko do dnia 30.09.2024 r. Wnioski złożone po tym terminie pozostaną bez rozpoznania.
Przypominamy:
Bon energetyczny jest świadczeniem pieniężnym przysługującym jednorazowo gospodarstwu domowemu, w którym przeciętny miesięczny dochód za 2023 r. nie przekraczał kwoty:
- 2500 zł – dla gospodarstwa domowego jednoosobowego,
- 1700 zł na osobę – dla gospodarstwa domowego wieloosobowego.
W przypadku przekroczenia kryterium dochodowego bon energetyczny przysługuje w wysokości różnicy między kwotą bonu energetycznego a kwotą, o którą został przekroczony przeciętny dochód za 2023 r. na osobę (nie niższej jednak niż 20 zł).
Bon energetyczny przysługuje za okres od 1 lipca 2024 roku do 31 grudnia 2024 r., a jego wysokość jest zależna od wielkości gospodarstwa domowego, jak i od jego głównego źródła ogrzewania.
Wysokość bonu energetycznego:
- gospodarstwo domowe 1-osobowe – 300 zł / 600 zł*
- gospodarstwo domowe 2- i 3-osobowe – 400 zł / 800 zł*
- gospodarstwo domowe 4- i 5-osobowe – 500 zł / 1000 zł*
- gospodarstwo domowe 6- i więcej osobowe 600 zł / 1200 zł*
* Wyższa kwota dotyczy gospodarstw domowych, których główne źródło ogrzewania jest zasilane energią elektryczną (pompa ciepła, ogrzewanie elektryczne/bojler elektryczny) i jest wpisane lub zgłoszone do centralnej ewidencji emisyjności budynków do dnia 1 kwietnia 2024 roku, albo po tym dniu – w przypadku głównych źródeł ogrzewania zgłoszonych lub wpisanych po raz pierwszy do centralnej ewidencji emisyjności budynków.
Wniosek o wypłatę bonu energetycznego składa się w terminie od 1 sierpnia 2024 r. do 30 września 2024 r. Wniosek złożony po wskazanym terminie pozostawia się bez rozpoznania.
Wnioski należy złożyć w siedzibie Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Kuźni Raciborskiej przy ulicy Jagodowej 15 od poniedziałku do piątku w godzinach od 7.00 do 15.00.
Wniosek o wypłatę bonu energetycznego rozpatruje się w terminie 60 dni od dnia jego prawidłowego złożenia.
Informacja o przyznaniu bonu energetycznego jest przekazywana na adres poczty elektronicznej wskazany przez wnioskodawcę we wniosku o wypłatę bonu energetycznego. W przypadku niewskazania adresu poczty elektronicznej we wniosku, istnieje możliwości odebrania informacji
o przyznaniu bonu energetycznego w siedzibie tutejszego Ośrodka.
Wnioskodawca może jednorazowo wystąpić o korektę wysokości przyznanego bonu energetycznego w terminie 14 dni od dnia otrzymania tego bonu.
WAŻNE: W przypadku złożenia wniosku o wypłatę bonu energetycznego za pomocą środków
komunikacji elektronicznej wniosek ten opatruje się kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym albo podpisem osobistym.
Podstawa prawna: ustawa z dnia 23 maja 2024 r. o bonie energetycznym oraz o zmianie niektórych ustaw w celu ograniczenia cen energii elektrycznej, gazu ziemnego i ciepła systemowego
Wskazówki: Jak podpisać dokument podpisem zaufanym.
- Przygotuj dokument PDF (plik), który chcesz podpisać.
- Kliknij przycisk Podpisz lub sprawdź dokument PDF.
- Dodaj z dysku lokalnego dokument PDF (plik) – kliknij Wybierz dokument z dysku albo przeciągnij plik myszką.
- Po poprawnym dodaniu dokumentu, kliknij przycisk Podpisz.
- Gdy otworzy się strona profilu zaufanego, zaloguj się na swoje konto (jeżeli twój profil zaufany był założony przez bankowość elektroniczną, przy logowaniu wybierz logotyp swojego banku).
- Kliknij Podpisz podpisem zaufanym i postępuj zgodnie z komunikatami na ekranie.
- Wskaż miejsce, w którym chcesz przystawić stempel (to jest graficzne odwzorowanie twojego podpisu).
- System wygeneruje nowy plik PDF, w którym zawarty będzie twój podpis.
- Kliknij Pobierz, aby zapisać podpisany dokument PDF na dysku lokalnym.
WAŻNE: podpisany elektronicznie musi być zarówno list do MOPS (pismo ogólne) jak i załącznik do tego listu (wniosek o wypłatę bonu energetycznego).
Podpisanie pliku za pomocą profilu zaufanego możliwe jest poprzez stronę:
https://www.gov.pl/web/gov/podpisz-dokument-elektronicznie-wykorzystaj-podpis-zaufany/
Wysłanie pisma ogólnego na skrzynkę ePuap tutejszego Ośrodka możliwe jest poprzez stronę:
https://www.gov.pl./web/gov/wyślij-pismo-ogolne.
Wniosek do pobrania:
Wniosek o wypłatę Bonu energetycznego